I ćwiczenia organizacyjno – porządkowe
|
Zbiórka, raport, przywitanie , sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć (stroje, zdjęcie przedmiotów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu w czasie zajęć).
Podanie tematu lekcji.
|
2’
|
zbiórka w dwuszeregu w miejscu
|
grupowy zdaje raport
|
II ćwiczenia kształtujące
Część główna
|
Rozgrzewka
Zabawa ożywiająca „Berek trzeciak”
Ćwiczenia w marszu:
-wymachy w górę PN i LN,
-wypady w przód PN i LN.
Ćwiczenia w truchcie:
-naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył,
-krok odstawno – dostawny do wewnątrz i na zewnątrz koła.
Ćwiczenia w miejscu: wymachy 4xRR w przód 4xRR w tył, skłon w przód na trzy tempa, skłony w siadzie do PN i LN, leżenie na plecach – nożyce, siad płotkarski i skłony do PN i LN, ćwiczenia w parach tyłem „ważenie soli” bez odrywania nóg od ziemi, „piłowanie drzewa”, trzymanie się za ręce w parach „wiatrak”, przetoczenia i skulenia – ćwiczenia przygotowujące do przewrotu w przód.
I stacja – skakanie na skakankach,
II stacja – wbieganie po ławeczce pochylonej na drabince,
III stacja – stanie na rękach z uniku podpartego z asekuracją,
IV stacja – doskonalenie przewrotu w przód,
V stacja– odbicia obunóż z marszu, naskok na odskocznię, wykonać rozkrok, wylądować na materacu. Ćwiczenie jw. w truchcie.( bez kozła)
VI stacja – Pokaz skoku przez kozła w wykonaniu nauczyciela. Skok rozkroczny po odbiciu z siadem na kozła, skok rozkroczny z przeskokiem przez kozła.
Samodzielny przeskok przez kozła z asekuracją nauczyciela.
|
10’
2’ na każdej stacji po 2x
2’
|
m. zabawowa-klasyczna
m. naśladowcza-ścisła
m. analityczna
m. strumieniowa
|
rozsypka
ustawienie w kole
wymachy i
wypady co 3 krok
podział grupy na sześć zespołów
asekuracja nauczyciela
cała grupa
|
III ćwiczenia uspokajające
|
Zabawa „Minutka”
Ćwiczenie półzwisu siedząc tyłem do drabinki lub zwisy pełne.
Leżenie na plecach, dotykanie do podłoża całymi plecami.
Podsumowanie
Wyróżnienie najlepiej ćwiczących, omówienie błędów popełnianych przez uczniów, pożegnanie
|
5’
2’
|
|
wytłumaczenie zabawy przez N.
podział uczniów na trzy zespoły
|